Warszawa 2009. Instytut Sztuki PAN. 20x27 cm, str. 322, czarno-białe i kolorowe ilustracje oraz fotografie, okładka miękka. Stan bardzo dobry.
Redakcja naukowa: Joanna M. Sosnowska.
W treści m.in.: Między dwiema ekspozycjami. Lata 1925-1937 (Anna Wierzbicka). Ostatnia wystawa paryska o ogólnoświatowym rozgłosie. Tło polityczne, organizacja, główne zamierzenia (Peter Martyn). Estetyzacja narodu, nacjonalizm estetyki. Film na wystawie paryskiej 1937 roku (Teresa Rutkowska). Sztuka jako reprezentacja. Pawilon jako wizerunek państwa. Polska i państwa ościenne w Paryżu w 1937 roku (Iwona Luba). Lech Niemojewski i jego rola na wystawie paryskiej 1937 roku (Piotr Korduba). Sielanka i polityka. Makata "Jan III Sobieski" na paryskiej wystawie 1937 (Hubert Bilewicz). "Wielka Szyba" Brukalskiej (Marta Leśniakowska). "Wielki głód piękna". Malarstwo Jeremiego Kubickiego (Irena Dżurkowa-Kossowska). "Ład". Między Paryżem 1925 i Paryżem 1937 roku (Irena Huml). Pociąg do nowoczesności. Ekspozycja Ministerstwa Komunikacji (Krystyna Łuczak-Surówka). Muzyka polska na wystawie światowej w Paryżu (Jolanta Guzy-Pasiak). Pałac Reklamy na wystawie "Sztuka i Technika w Życiu Współczesnym" (Anna Agnieszka Szablowska). Pawilon "Ziemi Izraela" w Palestynie i Pawilon Kultury Żydowskiej (Renata Piątkowska). Le Corbusier i Polki. Helena Syrkus na wystawie paryskiej w 1937 roku (Marta Leśniakowska).
W tekście pojawiają się m.in. August Zamoyski, Bolesław Cybis, Józef Szanajca, Lech Niemojewski, Bohdan Lachert, Mieczysław Szymański, Maria Łomnicka-Bujakowa, Barbara Brukalska, Jeremi Kubicki, Tadeusz Gronowski, Mieczysław Berman, Antoni Wajwód.