Warszawa 2007. Instytut Sztuki PAN. 20x27 cm, str. 237, 72 (część albumowa), czarno-białe i kolorowe ilustracje oraz fotografie, okładka miękka. Stan bardzo dobry.
Redakcja naukowa: Joanna M. Sosnowska.
W treści m.in.: Paryskie wystawy powszechne i międzynarodowe jako odzwierciedlenie światowego statusu stolicy Francji od połowy XIX do pierwszych dekad XX wieku (Peter Martyn). Międzynarodowa wystaw 1925 roku w świetle prasy francuskiej (Anna Wierzbicka). Nowa Europa - nowe państwa na Międzynarodowej Wystawie Sztuk Dekoracyjnych i Nowoczesnego Przemysłu w Paryżu w 1925 roku (Andrzej Szczerski). Wystawa w kamienicy Baryczków - przygotowania do wystawy paryskiej (Anna Kostrzyńska-Miłosz). Formy krystaliczne - idea czy detal architektury? (Hanna Faryna-Paszkiewicz). Dlaczego w Paryżu nie było awangardy? (Joanna M. Sosnowska). Wystawa jako wizerunek państwa. Pawilon radziecki na Międzynarodowej Wystawie Sztuk Dekoracyjnych w Paryżu w 1925 roku - z polskiej perspektywy (Iwona Luba). Paryskie zwycięstwo Jana Szczepkowskiego? (Katarzyna Uhera). Architektura pawilonu polskiego w oczach krytyków i historyków sztuki (Małgorzata Omilanowska). Batiki w jawajsko-krakowskim stylu (Irena Huml). Wystawa paryska 1925 roku a niektóre aspekty amerykańskiego art deco (Andrzej K. Olszewski).
W tekście pojawiają się m.in. Mieczysław Szczuka, Stanisław Szukalski, Szymon Syrkus, Jan Szczepkowski, Karol Frycz, Zofia Stryjeńska, Tadeusz Gronowski, August Zamoyski.